fbpx

השותפים שלנו:

אנו עובדים ב-190 מדינות כולל:

קת'רין ראסל בביקור ראשון בישראל

מנכ"לית יוניסף העולמי, קת'רין ראסל, הגיעה השבוע לביקור ראשון בישראל במטרה לבחון את השלכות המלחמה על ילדי ישראל. ראסל, שצפתה בסרט הזוועות, נפגשה עם גורמים במשרד החוץ, נשיא המדינה ומשפחות החטופים והבטיחה להם כי יוניסף לא מוותר וקורא באופן חד וברור לשחרורם של כל החטופים. היא חלקה את רשמיה מביקורה:

"היום השלמתי את ביקורי במזרח התיכון, האלימות ההולכת וגוברת באזור ממשיכה לגבות מחיר בלתי מתקבל על הדעת מחייהם ילדים. ביום הראשון בישראל נפגשתי עם כמה מהמשפחות הישראליות הרבות שחוו אלימות שאין לתאר ב-7 באוקטובר, כולל ילדים שנלקחו כבני ערובה, הרג יקיריהם ואובדן בתים וקהילות."

ראסל נפגשה עם בני משפחות חטופים: תומר קשת, בן דודו של ירדן ביבס שנחטף לעזה עם רעייתו שירי וילדיהם הקטנים כפיר ואריאל; בת שבע יהלומי, אמו של איתן יהלומי שחזר מהשבי ושבן זוגה אוהד עדיין חטוף בעזה; עדי שוהם, שהיא, ילדיה ואמה שוחררו מהשבי ושבן זוגה טל עוד מוחזק בידי חמאס; ואלה מור, דודתה של אביגיל עידן בת ה-3 שנחטפה ושוחררה וששני הוריה נרצחו ב-7 באוקטובר.

בתמונה: קת'רין ראסל בפגישה עם משפחותת החטופים, 14.04.24

עוד מוסיפה ראסל: "קרוב משפחה של שני הילדים הישראלים הנותרים המוחזקים בשבי בעזה, אריאל בן ה-4 ואחיו כפיר בן השנה, אמר לי שהם רק רוצים אותם בחזרה, יחד עם אמא ואבא שלהם: 'אנחנו כל כך אוהבים אותם'.

בני משפחתם של ילדים חטופים ששוחררו סיפרו לי על הזוועות שעברו בשבי, בלי לדעת מתי ואם ישוחררו אי פעם. שישה חודשים לאחר מכן, משפחות של בני ערובה ישראלים אינן יודעות את גורל יקיריהם שעדיין נמצאים בעזה - מה שהופך ריפוי או החלמה לבלתי אפשריים.

צוות המרכז לרפואת ילדים שניידר בפתח-תקווה, שבו טופלו כמה מהילדים החטופים לאחר שחרורם בנובמבר,סיפרו  לי כי זו תהיה דרך ארוכה להחלמה כדי שהילדים ירגישו שוב בטוחים.

בתמונה: קת'רין ראסל, מנכ"לית יוניסף העולמי, בביקורה בבי"ח שניידר

היו לי גם פגישות אפקטיביות עם גורמים ישראלים, כולל על המשבר ההומניטרי בעזה והצורך הדחוף להבטיח גישה טובה יותר לסיוע. בירכתי על הבטחתם שלעובדים הומניטריים תהיה גישה טובה יותר לילדים הזקוקים לעזרה. אנו מצפים ליישום של הבטחה זו, יחד עם אבטחה וביטחון לעובדי הסיוע והילדים שהם משרתים."

 

כתיבת תגובה